Błonnik na płaski brzuch

  • 13.12.2017, 17:00 (aktualizacja 14.12.2017 07:15)
  • mm
Błonnik na płaski brzuch pixabay.com Jeśli lubisz słodkie śniadania - owsianki, jaglanki czy jogurty z owocami - dodawanie do nich odrobiny otrębów nie powinno sprawić ci żadnego problemu. Zacznij od małej ilości, tak by przyzwyczaić się do ich smaku.
Spowolniony metabolizm, poczucie ciężkości, powiększający się brzuch po posiłku to twój problem? Skutecznym i tanim sposobem na zwalczenie tych nieprzyjemnych symptomów jest błonnik, szczególnie ten zawarty w otrębach.

Problem oponki w dolnej części brzucha dotyczy nie tylko osób z nadwagą. Oponka nie zawsze jest też spowodowana nagromadzeniem się tłuszczu, często wina leży po stronie jelit. To, co jemy, brak ruchu, a nawet stres, negatywnie wpływają na nasz metabolizm. Czujemy się ociężale, a powiększający się brzuch, szczególnie po posiłku, skutecznie psuje nam humor i odbiera przyjemność z jedzenia.

 

 

Metabolizm
Niestety, okres jesieni i zimy nie jest łaskawy dla osób, które dbają o linię bądź dopiero zamierzają pozbyć się paru kilogramów. Krótsze dni, mniej słońca, a co za tym idzie, mniej witaminy D skutecznie zniechęca do intensywnych treningów lub choćby długich spacerów na świeżym powietrzu. Do tego dochodzi jeszcze wzmożony apetyt i ochota na pożywne, często niezdrowe, wysokotłuszczowe produkty. Jesienią, a zwłaszcza zimą, nasza przemiana materii zwalnia. Organizm naturalnie reaguje na chłód magazynowaniem energii w postaci tkanki tłuszczowej podskórnej, która odkłada się przede wszystkim na brzuchu i na biodrach. Dlatego, szczególnie w tym okresie, powinniśmy zwrócić uwagę na to, co jemy, a także nie popaść w letarg i jeśli wcześniej ćwiczyliśmy - w domu, na zewnątrz czy w klubie fitness - także teraz postarajmy się zmobilizować i nie zaprzestać aktywności fizycznej. Zwróćmy także uwagę na to, co jemy. Mimo że nie mamy do dyspozycji świeżych owoców, które  są naturalnym źródłem błonnika, starajmy się tak planować posiłki, by dostarczać go w innej formie. Świetnym rozwiązaniem są otręby, które skutecznie rozruszają nasz metabolizm.

Otręby
Otręby są kwintesencją ziarna. Są bogatym źródłem błonnika, mikro- i makroelementów, witamin z grupy B i białka. Regulują pracę przewodu pokarmowego, pięknie oczyszczają jelita z toksyn, dodatkowo likwidują uczucie głodu. Dodatkowym atutem jest ich cena. To naprawdę niedrogi sposób na poprawę przemiany materii. Najzwyklejsze otręby pszenne można kupić już za 80 groszy, a to właśnie one wśród wszystkich rodzajów otrębów górują pod względem ilości błonnika (42,4g na 100g otrębów). Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca spożywanie 30-40 gramów błonnika w ciągu doby, według badań przeciętna Polka zjada go zaledwie 15 gramów. Otręby można dodawać dosłownie do wszystkiego. Chyba najprostszym sposobem jest dosypywanie ich do jogurtu czy owsianki. Pamiętajmy także o piciu dużej ilości wody. To ona sprawi, że otręby napęcznieją i na dłużej zostaną w jelitach, gdzie w krótkim czasie wykonają swoją pracę.

By wspomóc oczyszczanie jelit, należy odstawić potrawy ciężkostrawne, ograniczyć spożywanie alkoholu i powstrzymać się od jedzenia słodyczy. Dobrym sposobem jest trzymanie otrębów w widocznym miejscu, tak by dodawanie ich do posiłków stało się czymś naturalnym.

 

 

mm
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe