Potrzebujesz pomocy medycznej? Od 14 maja ruszają darmowe porady

  • 13.05.2018, 18:50 (aktualizacja 13.05.2018 18:56)
  • Małgorzata Duda, materiał nadesłany
Potrzebujesz pomocy medycznej? Od 14 maja ruszają darmowe porady pixabay.com 22 maja chorzy na łuszczycę uzyskają darmową poradę medyczną
„Łączy nas pacjent” to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz przedstawicieli największych w Polsce organizacji pacjentów.W ramach projektu, na bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta, specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika będą udzielać telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób.

Chcielibyśmy, aby jak największa grupa pacjentów oraz osób zainteresowanych tematyką udzielanych porad miała możliwość konsultacji z ekspertami, stąd nasza prośba do Państwa o rozpowszechnienie tych informacji.
W przyszłym tygodniu na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta będą dyżurować następujące organizacje:


•    14 maja (poniedziałek) – 10:00 – 14:00Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborem alfa-1 antytrypsyny w Polsce, pani Iwona Sierant;

•    14 maja (poniedziałek) – 16:00 – 17:30Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborem alfa-1 antytrypsyny w Polsce, pani Katarzyna Szynkaruk-Durlik;

•    15 maja (wtorek) – 17:00 – 19:00Stowarzyszenie Pomocy Psychologicznej SYNTONIA, pani Izabela Cymer;

•    16 maja (środa)  – 12:00-15:00Fundacja Małgosi Braunek „BĄDŹ”,

•    18 maja (piątek)  – 13:00-15:00  Fundacja Urszuli Jaworskiej, pan Sebastian Gawlik;
•    22 maja (wtorek) – 10:00 – 13:30 Unia Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę, pani Dagmara Samselska;

•    22 maja (wtorek) – 13:30 – 15:00 Unia Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę, pani Agnieszka Bartczak

Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na naszej stronie internetowej: http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo


Wszystkie zainteresowane osoby  mogą zadzwonić na numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta 800-190-590, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.


Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej, ustanowionym w celu ochrony praw pacjentów. Przysługujące pacjentom prawa oraz tryb powoływania, odwoływania i kompetencje Rzecznika określone zostały w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o  prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Od tego czasu nie funkcjonuje tzw. „Karta Praw Pacjenta”.
Katalog praw pacjenta określony w ww. ustawie obejmuje prawo pacjenta do: świadczeń zdrowotnych; informacji; zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych; tajemnicy informacji z związanych z pacjentem; wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych; poszanowania intymności i godności pacjenta; dokumentacji medycznej; zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza; poszanowania życia prywatnego i rodzinnego; opieki duszpasterskiej; przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W dniu 27 października 2017 r. Prezes Rady Ministrów Pani Beata Szydło, spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru, powołana stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta Pana Bartłomieja Łukasza Chmielowca. Pierwszym Rzecznikiem Praw Pacjenta była pani Krystyna Barbara Kozłowska (od 2 października 2009 r. do 27 października 2017 r.).
Do głównych zadań Rzecznika Praw Pacjenta należy ochrona praw zarówno indywidualnego pacjenta jak i zbiorowych praw pacjentów oraz podejmowanie działań w przypadkach ich naruszenia, występowanie do organów władzy publicznej w sprawach systemowych, rozwiązań poprawiających ochronę i egzekwowanie praw pacjentów, a także monitorowanie sytuacji przestrzegania praw pacjentów w systemie ochrony zdrowia.
Swoje zadania Rzecznik wykonuje przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta, którego siedziba mieści się przy ul. Młynarskiej 46 w Warszawie. Pracownicy Biura na bieżąco przekazują osobom zainteresowanym informacje o prawach pacjenta, właściwych działaniach, jakie należy podjąć w określonej sytuacji oraz przysługujących środkach prawnych. Łatwo dostępną i niesformalizowaną formę kontaktu umożliwia ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta 800-190-590, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-20:00.
Pracownikami Biura są także Rzecznicy Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, którzy swoją funkcję pełnią w niektórych szpitalach psychiatrycznych na terenie naszego kraju. Zostali oni powołani ustawą z dnia 1 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia psychicznego. Do zadań Rzeczników Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego należy ochrona praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w klinikach, szpitalach i oddziałach psychiatrycznych, sanatoriach dla osób z zaburzeniami psychicznymi a także podmiotach leczniczych sprawujących całodobową opiekę psychiatryczną lub odwykową. Ochrona ta realizowana jest zarówno poprzez pomoc pacjentom w dochodzeniu ich praw oraz wyjaśnianiu skarg i wniosków, jak również współpracę z ich rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym.

Małgorzata Duda, materiał nadesłany
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korsosanockie.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe