reklama
reklama

Powrót do przeszłości. W Mediatece powstała Strefa Komputerów i Gier Retro

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: nadesłane

Powrót do przeszłości. W Mediatece powstała Strefa Komputerów i Gier Retro - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
12
zdjęć

Gry retro przyciągają młode pokolenia | foto nadesłane

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości  3 kwietnia w MEDIATECE oficjalnie otwarto Strefę Komputerów i Gier Retro. To kolejny projekt obok Strefy Odkrywania Wyobraźni i Aktywności oraz Majsterni, który wzbogacił ofertę MEDIATEKI. Teraz odwiedzający mogą przenieść się w przeszłość, ale to nie wszystko. W nowej strefie możemy zagrać w kultowe gry z lat 70-tych, popularnego niegdyś Tetrisa, Prince of Persia, Mario Bross lub zagrać na automacie Arcade w Pheonix’a.
reklama

To wyjątkowe miejsce, w którym osoby pamiętające popularne gry z przeszłości oraz młodzież mogą spędzić wspólnie czas. W Mediatece znajduje się specjalna strefa – Strefa Komputerów i Gier Retro, która powstała dzięki zaangażowaniu i pasji Lesława Leśniaka, obecnego kierownika Mediateki. To właśnie on zorganizował po raz pierwszy w 2013 roku wyjątkową wystawę „Noc Komputerów”, która spotkała się ze sporym zainteresowaniem wśród odwiedzających.


Wystawa miała na celu ocalić od zapomnienia stare maszyny, pokazać ich możliwości, a przy okazji przywołać wspomnienia z tamtych lat. Widzowie mieli okazję zobaczyć, jak rodziła się cyfrowa rozrywka, ewoluowała i wchodziła do naszych domów. Wystawa przypomniała starszym, a uświadomiła młodszym, że lata 70. to początek elektronicznej rozrywki. Największe rewolucja dokonała się jednak dopiero w latach 80., to właśnie wtedy w naszym kraju pojawiły się pierwsze domowe komputery - dostęp do nich mieli tylko nieliczni. Przygoda Lesława rozpoczęła się od komputera ZX 81, który miał „aż” 1 KB pamięci.

 



W 2019 roku odbyła się druga wystawa „Noc Komputerów. Reaktywacja”. Teraz możemy przenieść się w przeszłość, odwiedzając MEDIATEKĘ. W budynku po byłym Gimnazjum nr 3 przy ul. Lipińskiego 63 działa również Strefa Odkrywania Wyobraźni i Aktywności oraz Majsternia. SOWA to przestrzeń złożona z kilkunastu stanowisk badawczych. Można przy nich samodzielnie odkrywać zjawiska przyrodnicze, stworzyć własny film animowany, sprawdzić symetrię swojej twarzy, dowiedzieć się, jak działa pamięć ultrakrótkotrwała i czym różni się od krótkotrwałej.

Można też posłuchać muzyki nie uchem, a łokciem, narysować „lustrzany” obraz i zmierzyć się z siłą grawitacji. SOWA pomaga dzieciom i dorosłym poczuć radość z doświadczania i zdobywania wiedzy przez swobodne eksperymentowanie. Tak zaprojektowane środowisko uczenia się, to laboratorium dostępne dla wszystkich, które skłania do współpracy, rozbudza ciekawość, kreatywność i poczucie sprawczości. Majsternia to miejsce dla tych, którzy lubią główkować. Tu nie ma instrukcji ani podpowiedzi. Są wyzwania i zestawy akcesoriów, ułatwiających mierzenie się z nimi. Można samodzielnie zbudować most, wieże, katapultę czy obiekty latające.  

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama