reklama
reklama

Dramat mieszkańca Brzozowa. Stracił oszczędności życia

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum Korso Kolbuszowskie

Dramat mieszkańca Brzozowa. Stracił oszczędności życia - Zdjęcie główne

Realizując polecenie przekazywania znacznej sumy pieniędzy, 31-letni mężczyzna dokonał wpłaty podzielonej na wiele transz, korzystając z instrukcji przekazanych za pomocą kodów BLIK. | foto Archiwum Korso Kolbuszowskie

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Na sygnale W jednej chwili, co wydawało się rutynową kontrolą bezpieczeństwa, przekształciło się w dramat finansowy dla 31-letniego mieszkańca powiatu brzozowskiego. Mężczyzna, sądząc, że jego rozmówca to pracownik banku, stracił swoje wieloletnie oszczędności.
reklama

Oszustwo rozpoczęło się od telefonu, którego każdy szczegół był zaplanowany, by wywrzeć jak największe wrażenie autentyczności. Przestępca, podając się za pracownika banku, z przekonaniem informował o rzekomym wniosku kredytowym złożonym na dane ofiary. Zdobyte wcześniej informacje o 31-latku tylko pogłębiły jego przekonanie o prawdziwości sytuacji.

Fałszywe zabezpieczenie pieniędzy

Krok, który miał "zabezpieczyć" finanse mieszkańca Brzozowa, w rzeczywistości prowadził do ich utraty.

- Niczego nieświadomy mężczyzna, poszedł do placówki swojego banku i wybrał wszystkie oszczędności, jakie miał zgromadzone na koncie, łącznie 18 tysięcy złotych. Mieszkaniec powiatu brzozowskiego, cały czas był w kontakcie z oszustem. Po wybraniu pieniędzy w banku oszust wskazał 31-latkowi bankomat, w którym miał dokonać wpłaty wybranych środków

- mówi asp. Tomasz Halka, rzecznik prasowy brzozowskiej policji. 

- Następnie przekonał go też do zaciągnięcia kredytu, w celu dokończenia weryfikacji. Oczywiście po zakończonej operacji, środki miały wrócić na konto pokrzywdzonego. W tym celu 31-latek ponownie udał się do banku, gdzie złożył wniosek o kredyt na kwotę 34 300 zł, po czym wpłacił pieniądze do wskazanego bankomatu. Przestępca nie dopuścił do przerwania połączenia

- dodaje oficer prasowy.

Moment uświadomienia

Realizując polecenie przekazywania znacznej sumy pieniędzy, 31-letni mężczyzna dokonał wpłaty podzielonej na wiele transz, korzystając z instrukcji przekazanych za pomocą kodów BLIK.

Po finalizacji całego procesu wpłaty, oszust nadal utrzymywał kontakt z ofiarą, zapewniając, że przelane środki wkrótce będą widoczne na jej koncie bankowym. Zalecił on także, aby pokrzywdzony zalogował się do swojego banku online, aby potwierdzić wpływ środków. Jednak w momencie, gdy połączenie nagle się zakończyło, mężczyzna uświadomił sobie, że stał się ofiarą oszustwa.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama