Dziury w jezdni bywają naprawdę podstępne. Nie zawsze udaje się je ominąć, co w konsekwencji prowadzi do uszkodzeń samochodu. Czasami są one bardzo poważne. O czym więc trzeba pamiętać w takiej sytuacji?
Przede wszystkim należy maksymalnie zredukować prędkość, przy zachowaniu ostrożności i bez stwarzania zagrożenia dla innych pojazdów. Hamowanie należy przerwać tuż przed dziurą. Jeśli tego nie zrobimy, siła ciężkości przeniesiona na przednią oś pojazdu znacznie go dociąży, co w konsekwencji doprowadzi do zwiększenia stopnia uszkodzeń felgi, opony oraz zawieszenia koła, które wpadnie w wyrwę. Wynika to z faktu, że amortyzator jest wsunięty w trakcie hamowania i ma mniej przestrzeni do wytłumienia pracy powstałej wskutek podbicia koła na nierówności. Dlatego lepiej zdjąć nogę z hamulca i pozwolić na to, aby samochód mógł przetoczyć się po dziurze z równomiernym obciążeniem obu osi.
Jeśli jednak doszło do uszkodzenia pojazdu, sprawdź, do kogo należy droga i zgłoś uszkodzenia.
W tym przypadku pomocne są oznaczenia dróg. Można wyróżnić przede wszystkim:
- Drogi powiatowe – oznaczeniem są 4 cyfry i wyróżnik. Podmiot zarządzający to Zarząd Powiatu.
- Drogi krajowe – oznaczenie to biała cyfra lub numer na czerwonym tle. Podmiotem jest Generalny Inspektor Dróg Krajowych.
- Drogi wojewódzkie – oznaczenie to 3 cyfry. Podmiotem jest Zarząd Województwa.
- Drogi gminne – oznaczeniem jest 6 cyfr i wyróżnik. Podmiotem jest Wójt, Burmistrz lub Prezydent.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.