Damian Biskup i inni radni powiatu sanockiego przedstawili swoje zdanie na temat kolei

  • 17.11.2017, 06:00
  • ST
Podziel się:
Oceń:
Damian Biskup i inni radni powiatu sanockiego przedstawili swoje zdanie na temat kolei Fot. Sabina Tworek
Elektryfikacja kolei, powołanie komisji zajmującej się transportem kolejowym, zwiększenie liczby połączeń to tylko niektóre propozycje, które pojawiły się w czasie dyskusji radnych powiatowych na ostatniej sesji.

DAMIAN BISKUP:

Nie jestem "pragmatykiem" kolejowym i zawsze moją wiedzę czerpię od mądrzejszych od siebie w tym temacie. Stąd pomysł, o którym wielokrotnie rozmawiałem z Adamem Filarem i Igorem Wójciakiem, który dotyczy elektryfikacji linii kolejowej Jasło-Zagórz. Za niedługo ruszy remont kapitalny tej linii, a elektryfikacja dałaby możliwość wjazdu w Bieszczady składów elektrycznych, które są tańsze w eksploatacji i powszechniejsze od spalinowych. Koleje Małopolskie już jeżdżą za sprawą wspomnianego wcześniej kolegi Adama do Jasła, wożąc studentów do Krakowa. Mogłyby również wozić mieszkańców Krosna, Sanoka, Zagórza, Bieszczad. Elektryfikacja daje również o wiele szersze możliwości dla transportu towarowego.

Dodatkowym aspektem na plus będzie możliwość uruchomienia taniego i szybkiego transportu na linii podkarpackiego trójmiasta Sanoka, Krosna i Jasła.

Drugim pomysłem, który zrodził się już jakiś czas temu, jest budowa łącznicy kolejowej z Zarszyna do Strzyżowa przez miejscowości Jaćmierz, Wzdów, Górki, Humniska, Brzozów, Starą Wieś, Blizne, Domaradz. Co dałoby wybudowanie tego 47 km odcinka kolejowego? Podróż na trasie Sanok Główny-Rzeszów Główny w czasie 90 minut, zwiększenie konkurencyjności transportowej ziemi brzozowskiej, poprawę bezpieczeństwa oraz chyba najważniejsze - łatwy i szybki transport kolejowy z centralnej Polski w Bieszczady.

Obydwa pomysły mają na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie możliwości komunikacyjnych dla mieszkańców wspominanych terenów, jak również otwarcie nowej karty komunikacji w Bieszczady, granicy państwa i komunikacji międzynarodowej (Słowacja, Ukraina).

W moim odczuciu obydwa pomysły doskonale wpisują się w politykę komunikacyjną państwa polskiego oraz dają stabilizację istnienia kolei na południu naszego województwa, jej rozwoju, a tym samym utrzymania i docelowego zwiększenia miejsc pracy.

Czy są realne do wykonania? A czy dwa lata temu powiedziałby ktoś z sanoczan, że Autosan na rok 2018 podpisze umowy na wykonanie ponad 100 autobusów?

Wypowiedzi innych radnych w 46 numerze Tygodnika Korso Gazeta Sanocka.

ST

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korsosanockie.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe