reklama
reklama

Placówki ZUS wydłużają godziny pracy w poniedziałki

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: ZUS

Placówki ZUS wydłużają godziny pracy w poniedziałki - Zdjęcie główne

foto ZUS

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Od 5 lipca 2021 r. w każdy poniedziałek sale obsługi klientów będą ponownie otwarte do godz. 18.00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju, jest coraz lepsza, dlatego ZUS będzie dostępny dla klientów w wydłużonych godzinach.
reklama

- Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw u nas dla tych osób, które są aktywne zawodowo i wcześniej przyjść do nas nie mogą.

– mówi Wojciech Dyląg regionalny rzecznik prasowy ZUS na Podkarpaciu. 

Rzecznik przypomina o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez e-Wizytę lub indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS.

- Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w Zakładzie. Większość z nich można załatwić z ekspertem ZUS podczas wideo – wizyty lub za pośrednictwem PUE ZUS. Przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS) można m.in. złożyć wniosek o świadczenie dobry start (tzw. 300+) czy aktywować bon turystyczny. 

E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. E-wizyta jest to wideorozmowa z ekspertem ZUS, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. 

Ta forma wizyty została w ZUS wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób. 

- W ten sposób nasi klienci mogą załatwić większość spraw dotyczących emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE.

– wyjaśnia rzecznik. 

 

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0. 

Ważne!

Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

 

 

Wojciech Dyląg

regionalny rzecznik prasowy

w województwie podkarpackim

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama