Reklama

Reklama

Słabsze samopoczucie? Jak przetrwać jesienne osłabienie?

Opublikowano: śr, 23 wrz 2020 19:31
Autor:

Słabsze samopoczucie? Jak przetrwać jesienne osłabienie? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Jesienią organizm człowieka często ulega osłabieniu. Jedną z przyczyn jest chłodniejsza temperatura na zewnątrz, która sprzyja przeziębieniom, czy innym chorobom wirusowym. Inną przyczyną jest też mniejsze natężenie światła słonecznego, którego niewystarczająca ilość także przyczynia się do zmniejszenia odporności organizmu, a w efekcie do osłabienia człowieka. W dzisiejszym artykule opisane zostaną sposoby na to, jak przetrwać jesienne pogorszenie samopoczucia.

Zdrowa dieta gwarancją witalności

O tym, jak ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta, na ogół wie każdy. Niewiele osób zagłębia się jednak w szczegóły, by naprawdę wiedzieć, co to oznacza. Jesienne gorsze samopoczucie często wynika ze zmiany diety, jakiej człowiek dokonuje wraz ze zmieniającą się porą roku. To naturalne, że latem spożywa się mniej kaloryczne i lekkie posiłki, ponieważ jest gorąco i organizm ma zapotrzebowanie na więcej wody, niż ciężkiego pożywienia. Jesienią natomiast ciało domaga się bardziej tłustych i ciężkostrawnych posiłków, w efekcie czego człowiek jest przeciążony i potrzebuje więcej czasu i energii na odpoczynek i trawienie pokarmów. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia, ponieważ można temu zaradzić. Przede wszystkim należy dodać do swojego jadłospisu więcej warzyw i owoców, które sprawią, że organizm na nowo nabierze wigoru i energii do życia. Potrzebne są także witaminy z grupy B, ponieważ wspomagają one między innymi prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, który to w okresie jesiennym jest bardzo obciążony i podatny na stany depresyjne, które także znacznie osłabiają organizm. Dzieje się tak ze względu na zbyt niskie nasłonecznienie. Witaminy z grupy B można znaleźć we wszelkiego rodzaju kaszach, kiełkach i roślinach strączkowych, produktach pełnoziarnistych oraz w ciemnym ryżu. Zalecane jest także spożywanie gorzkiej czekolady, która jest ogromnym źródłem żelaza i magnezu, które to pomagają w łagodzeniu stresu i poprawiają samopoczucie. Gorzka czekolada wspomaga także koncentrację. Warto pamiętać o wypijaniu dużej ilości płynów w postaci wody mineralnej, świeżo wyciskanych soków, czy też warzywnych zup. Zaleca się także picie herbat ziołowych, które nie tylko znacznie łagodzą napięcie wywołane stresem, ale i rozgrzewają organizm, dzięki czemu nie musi on tracić tak wiele energii na wytwarzanie ciepła.

Suplementy - zastrzyk energii na jesienne osłabienie

 Jesienią dostęp do niektórych witamin czy innych składników diety jest ograniczony, co znacznie wpływa na złe samopoczucie. Na szczęście na rynku istnieje coś takiego jak naturalne suplementy diety, po które właśnie w takiej sytuacji można sięgnąć. Należy jednak zadbać o to, aby źródło, z jakiego pobiera się dany suplement, było sprawdzone, a sam produkt był w stu procentach naturalny i wysokiej jakości. Warto zaopatrzyć się w przyprawy, czy ekstrakty mające nieocenione właściwości prozdrowotne, takie jak np.:

- kurkuma,

- ekstrakt z dzikiej róży (nieoceniony w budowaniu dobrej odporności, ponieważ ma w swoim składzie bardzo dużo witaminy C),

- ekstrakt z ashwagandhy (wspiera zachowanie równowagi w organizmie, zwiększa odporność na stres i pomaga w zachowaniu energii i witalności przez cały dzień),

- ekstrakt z jiaogulan.

Wiele bardzo wartościowych suplementów diety można znaleźć w sklepie internetowym firmy Boca Botanica. Produkty oferowane przez tę markę są naturalne oraz wysokiej jakości, co potwierdza wielu zadowolonych klientów.

 W okresie jesiennym warto również suplementować witaminę D, ponieważ organizm wytwarza ją jedynie w kontakcie ze Słońcem. Jesienią i zimą niemal każdy człowiek żyjący w Polsce ma znaczne niedobory tej witaminy, co także wpływa na ogólne osłabienie odporności.

Ruch - nieodzowny element zdrowego stylu życia

Jesień nie sprzyja chęci wychodzenia z domu. Zdecydowanie warto jednak przełamać niechęć i wykonywać ćwiczenia fizyczne na świeżym powietrzu. Paradoksalnie, wysiłek dodaje energii organizmowi oraz ma jeszcze jedną kluczową rolę w poprawie samopoczucia. Podnosi on bowiem poziom endorfin w mózgu, które odpowiedzialne są za radość i pozytywne myślenie. To naprawdę działa. Wysiłek fizyczny pomaga ukoić zszargane nerwy i rozładować stres, dlatego powinno się ćwiczyć przynajmniej kilka razy w tygodniu. To bardzo skuteczna metoda walki z jesiennym osłabieniem. Sposobów na aktywność fizyczną jest bardzo wiele i każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. 

 

Podsumowując - jesienią gorsze samopoczucie dopada prawie każdego. Można jednak z nim walczyć i wcale nie jest to takie trudne. Zdrowy styl życia, ruch na świeżym powietrzu i suplementacja brakujących elementów to klucz do zachowania witalności nawet w czasie, gdy za oknem szaro i deszczowo.

 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.