reklama
reklama

Projekt RaP STEAM w Szkole Podstawowej nr 2 w Sanoku. Nowa era edukacji robotycznej i programowania

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: SP nr 2 w Sanoku

Projekt RaP STEAM w Szkole Podstawowej nr 2 w Sanoku. Nowa era edukacji robotycznej i programowania - Zdjęcie główne

foto SP nr 2 w Sanoku

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Sanoku z radością rozpoczynają nowy projekt "RaP STEAM – robotyka i programowanie w szkołach podstawowych". Ten projekt, wspierany przez pieniądze z Unii Europejskiej, wprowadza lekcje informatyki z robotyką, które mają pomóc uczniom lepiej się uczyć i przygotować do pracy w nowoczesnym świecie.
reklama

Dzięki projektowi, uczniowie z klas 4-8 mają szansę na uczestnictwo w pozalekcyjnych zajęciach z robotyki, które są prowadzone we współpracy z Politechniką Rzeszowską im. Ignacego Łukasiewicza, Gminą Grodzisko Dolne oraz Wojewódzkim Domem Kultury w Rzeszowie. Program ten oferuje także warsztaty programowania robotów oraz sesje praktycznego zastosowania wiedzy z matematyki, fizyki i techniki.

 

Cel i korzyści z projektu RaP STEAM

Głównym celem projektu RaP STEAM jest promocja nauki robotyki i programowania oraz rozwijanie umiejętności myślenia komputacyjnego. Takie umiejętności obejmują logiczne myślenie, planowanie, wnioskowanie, dekompozycję oraz rozwiązywanie problemów, które są kluczowe w dzisiejszym technologicznym świecie.

Projekt przewiduje również organizację konkursów robotycznych, obozów naukowych oraz innych wydarzeń, które mają na celu zainspirować i zaangażować uczniów w nauki ścisłe. Szkolne zajęcia z zakresu robotyki nie tylko wzbogacają edukacyjny program szkoły, ale również przyczyniają się do wzrostu zainteresowania przedmiotami technicznymi i ścisłymi wśród uczniów.

W Szkole Podstawowej nr 2 w Sanoku, wprowadzenie projektu RaP STEAM oznacza otwarcie nowych możliwości edukacyjnych i rozwój talentów wśród uczniów. Projekt ten, który będzie realizowany do końca 2029 roku, to znaczący krok w kierunku modernizacji edukacji i przygotowania młodego pokolenia do przyszłości.

Inwestycja w edukację w ramach tego projektu wynosi ponad 133 miliony złotych, z czego większość pochodzi z Funduszy Europejskich. Jest to dowód na zaangażowanie w rozwój edukacyjny, który ma na celu nie tylko poprawę jakości nauczania, ale także wspieranie regionalnego rynku pracy poprzez kształtowanie przyszłych specjalistów w dziedzinie robotyki i programowania.

Konferencja inaugurująca projekt "RaP STEAM" 

24 kwietnia 2024 roku w G2A Arena w Jasionce odbyła się wyjątkowa konferencja inaugurująca rozpoczęcie projektu "RaP STEAM – robotyka i programowanie w szkołach podstawowych" z udziałem Szkole Podstawowej nr 2 w Sanoku. To ważne wydarzenie zgromadziło licznych gości, w tym przedstawicieli szkół podstawowych, organy prowadzące szkoły w województwie podkarpackim oraz placówki doskonalenia nauczycieli.

Uczestnicy i program konferencji

Wśród honorowych gości znaleźli się: Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego; Krystyna Wróblewska, Dyrektor Podkarpackiego Zespołu Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie; prof. dr hab. inż. Piotr Koszelnik, Rektor Politechniki Rzeszowskiej; Jacek Chmura, Wójt Gminy Grodzisko Dolne; oraz Damian Drąg, p.o. Dyrektora Wojewódzkiego Domu Kultury w Rzeszowie. Każdy z nich miał swój wkład w rozwój i wsparcie tego ambitnego projektu.

Otwarcie konferencji miało miejsce o godzinie 12:00, gdzie Marszałek Władysław Ortyl razem z innymi kluczowymi mówcami, w tym Dorotą Nowak-Maluchnik, Podkarpacką Kurator Oświaty, przedstawili cel i znaczenie projektu RaP STEAM. Wystąpienie przedstawicielki Komisji Europejskiej, Urszuli Romańskiej, podkreśliło wsparcie i zaangażowanie Unii Europejskiej w rozwój edukacji technologicznej.

Prezentacje i dyskusje

Konferencja oferowała szereg prezentacji od ekspertów i praktyków z różnych dziedzin, które skupiły się na innowacyjnych metodach nauczania informatyki i robotyki w szkołach. Ewa Faszczewska-Rak i Maciej Polański zaprezentowali szczegółowe plany wprowadzenia robotyki edukacyjnej i programowania w ramach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.

Jednym z punktów programu był wykład dr hab. inż. Dominika Strzałki, który omówił metodologiczne i dydaktyczne aspekty nauczania informatyki. Na konferencji nie zabrakło także międzynarodowego elementu – prezentacji na temat nauczania robotyki i STEAM w Austrii, przedstawionej przez Clemensa Kozę.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama